Verzekering

Uw telefoon is vaak al verzekerd

Zonder dat u het weet, bent u meestal gewoon verzekerd voor schade aan uw telefoon. U kunt deze schade bijvoorbeeld claimen bij uw inboedel- of reisverzekering. Het komt regelmatig voor dat een telefoon van het randje van de bank of tafel valt, wat resulteert in een gebroken scherm!

Vaak valt uw telefoon ook zomaar uit uw broekzak tijdens de vakantie. Ook dit kunt u gewoon claimen bij de reisverzekering.

Heeft u uw telefoon reeds apart verzekerd? Dan kunt u onze gespecificeerde en officiële factuur indienen bij uw verzekeringsmaatschappij en krijgt u na het indienen van de declaratie het geld weer teruggestort op uw bankrekening.

Hoe kan het dat ik gewoon ben verzekerd?

Inboedelverzekering
Een inboedelverzekering is een verzekering tegen schade van je inboedel. Het gaat hier voornamelijk om verzekering tegen brand, inbraak, waterschade of vandalisme. Deze verzekering dekt dan de ‘roerende zaken’ in je huis. Bijvoorbeeld stoelen, sieraden, de televisie et cetera. Een standaard inboedelverzekering zal je schade zeer waarschijnlijk niet dekken. Ben je Allrisk verzekerd? Dan is de kans groter dat je de schade kunt verhalen op je inboedelverzekering. Ook dit verschilt per verzekeraar. Ben je er niet zeker van, controleer dan even je polisvoorwaarden. Ook bij een Allrisk verzekering is het nog niet zeker of de schade gedekt wordt. Claims op dergelijke schade zijn door de jaren heen gegroeid en veel verzekeraars hebben dit uit de polis gehaald, ook bij Allrisk verzekeringen. Als je je polis controleert, kijk dan gelijk even naar je eigen risico. Een aantal verzekeraars hanteren bij de inboedelverzekering geen eigen risico, maar sommige doen dit wel. Handig om te weten, anders ben je alsnog geld kwijt.

Aansprakelijkheidsverzekering
Het kan zijn dat iemand anders de schade aan je toestel heeft veroorzaakt. In dat geval kun je een beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering van die persoon. Over het algemeen valt alles met betrekking tot schade onder zo’n verzekering, zolang de schade maar is toegebracht door de persoon die jij aansprakelijk stelt.

Garantie

Wanneer je een toestel hebt gekocht, krijg je garantie. Dit betekent dat de verkopende partij verplicht is je een deugdelijk product te verkopen. Als je je telefoon hebt laten vallen heeft dit niets te maken met de deugdelijkheid van je toestel. Het toestel deed het immers prima. Heb je je telefoon laten vallen, dan kan de garantie niet veel voor je doen.

Repareren
Vanzelfsprekend moet je toestel gemaakt worden. Zodra je er zeker van bent dat je toestel verzekerd is tegen schade neem je contact op met Samsungrepareren.nl om het toestel te laten repareren. Bij sommige verzekeraars ben je afhankelijk van een reparateur waar de verzekeringsmaatschappij een samenwerkingsverband heeft. Bij sommige verzekeraars maakt dit niet zoveel uit, als ze maar een factuur krijgen waaruit blijkt wat de kosten zijn geweest. Zodra je toestel is gerepareerd kun je de schade gaan claimen bij je verzekeraar. Vaak is het een kwestie van een formulier invullen en klaar.

Als je er zeker van bent dat je de schade kan claimen, ga dan niet zelf proberen om het toestel te repareren. Vaak lijkt een scherm vervangen heel eenvoudig, maar er zijn een hoop zaken waar je op moet letten. Wil je er zeker van zijn dat je toestel na de reparatie weer als normaal functioneert, neem dan contact op met ons. Wij hebben de juiste kennis en apparatuur die er voor zorgen dat je toestel straks weer als nieuw is.

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor declaratie? Neem dan contact op met uw verzekeringsmaatschappij.